İbrahim KIVANÇ

Technology Journey!

DX Spotlight: MobileCraft’tan Flick Shoot 2 ve Real BasketBall

Mobil öncelikli dünyada her oyun geliştiricinin temel amacı aynı deneyimi tüm platformlardaki kullanıcılara sunmaktır. Bu haftaki yazımızda bu alanda başarılı örnekler sunarak adından sıkça söz ettiren yerli oyun stüdyosu MobileCraft’ı ve oyunlarını tanıyoruz.

Telefondan, tablet, PC ve hatta oyun konsoluna tüm cihazlara tek bir projeyle çıkarılmasını sağlayan oyun geliştirme platformları oyun geliştiricilere büyük bir fırsat sunmakta. Son dönemlerin en çok yükselen oyun geliştirme platformlarından birisi de Unity. Unity 5 versiyonu ile Visual Studio Community 2015 versiyonu artık varsayılan olarak geliyor ve uygulamalarınızı debug ederken ve kodlarken Visual Studio’nun gücünden faydalanabiliyorsunuz.

MobileCraft; Real Basketball ve Flick Shoot 2 ile tüm platformlarda, dünya genelinde on milyonlarca kez indirilerek çok sayıda markette üst sıralarda yer aldı. MobileCraft oyunlarını Unity ile geliştiriyor ve platformun sağladığı avantajlarla gün geçtikçe daha çok kişiye oyunlarını sunabiliyor. Gelin birlikte MobileCraft’ı ve popüler oyunlarını tanıyalım.

 

Firma ve Oyunları ile Tanışma

Firmanızdan bahsedebilir misiniz? Ne tür oyunlar geliştiriyorsunuz?
Mobilecraft, 2011 yılının son çeyreğinde, her zaman oynanabilecek oyunlar ve hayatımızı daha kolay hale getirecek uygulamalar üretebilmek amacıyla kurulmuş bir şirket.

Spor ve Arcade kategorileri başta olmak üzere Aksiyon, Yarış ve Bulmaca gibi birçok kategoride mobil oyun geliştiriyoruz.

mobilecraft_1

Ne zamandır mobil oyun geliştiriyorsunuz?
Birçok başarılı oyun ve web uygulaması sonrasında 2012 yılından itibaren, tamamen mobil oyunlar üzerine yoğunlaşmış, birden çok platformda mobil oyun geliştirmekteyiz.

FlickShoot 2 ve Real Basketball oyunlarınız dünya geneli tüm platformlarda çok ses getirdi, bu oyunlardaki fikirlerden hayata geçen süreçlerinizi paylaşabilir misiniz?
2012 yılında yayınlamış olduğumuz Flick Shoot oyunumuzun ardından, Spor kategorisi üzerinde yoğunlaşarak öncelikle Real Basketball oyunumuzu yayınlayıp, hemen ardından Flick Shoot 2 üzerinde çalışmaya başladık.

Oyunlarımızın elde ettiği başarıyı en iyi şekilde analiz ederek oyuncularımızın sevdiği özellikleri korumaya ve geliştirmeye gayret gösterdik. İki proje arasında fikir ve analiz alışverişinde bulunarak, oldukça talep alan Çoklu Oyuncu seçeneğini iki oyunumuzda da başarılı bir şekilde hayata geçirdik. Bunun yanında yeni oyun modları, karakterler ve eşya seçenekleri ekledik, devam oyunlarımızda hayata geçirmek üzere birçok yenilik üzerine düşünebildik.

mobilecraft_2

Projelerinizde Unity ile Windows 10 UWP’a oyun geliştirdiğinizi söylediniz; Universal Windows Platform ile nasıl bir kazanç sağladınız?
Sağladığı diğer tüm kolaylıklar dışında, tek bir proje geliştirerek, birçok ayrı donanımda çalışabilen bir ürün oluşturabildik. Mobil platformlar için tasarladığımız oyunlarımızı masaüstü bilgisayar kullanıcılarına da sunma fırsatını kazanmış olduk.

Unity ve Visual Studio ile uygulama geliştirme sizlere ne gibi avantajlar sundu?
Unity ve Visual Studio ile geliştirme yaparken karşımıza çıkan sorunlarda, bu araçların geniş bir kullanıcı kitlesinin olmasından dolayı çözümlere çok daha rahat ulaşabildik. Ayrıca debugging yaparken Visual Studio’nun sunduğu imkânlar da işimizi oldukça kolaylaştırdı.

 

Fikirden hayata geçiş

Oyununuzu geliştirmek ne kadar sürdü?
Oyunu geliştirmemiz proje aşamasından son haliyle yayınlamasına kadar toplamda 6 ay sürdü.

Oyun geliştirme süreciniz nasıl geçti?
Proje aşamasında oyunun farklı prototiplerini geliştirip fikirlerimizi daha sağlam hale getirdik. Oyunun temelinden emin olduktan sonraysa üzerine eklemeler yaparak oyun derinliğini sağladık.

En büyük avantajı nerede gördünüz?
Prototipleme aşamasında oyunun ana mekaniklerini belirlemek bize büyük avantaj sağladı. Oyuna derinlik kazandırmamız ve yenilikler eklememiz bu sayede oldukça kolaylaştı.

En zorlandığınız alan neresiydi?
Geliştirme sürecine başlamadan önceki prototip aşaması en zorlandığımız alan oldu. Fakat en büyük avantajı da yine buradan sağladık. Proje aşamasında oyunun basit yapısını koruyup kendini tekrar etmeyen, benzer ve eğlenceli bir yapıya oturtabilmek oyunun en zor kısmıydı.

mobilecraft_3

 

Diğer Oyun Geliştiricilere Tavsiyeleriniz

Unity ile oyun geliştirecek diğer oyun geliştiricilere ne gibi önerileriniz olabilir?
Günümüzde çok sayıda oyun geliştirme programı bulunsa da, hem sağladığı esneklik hem de kolaylıklar açısından Unity ile çalışmaktan çok memnunuz. Mümkün olduğunca farklı projeler geliştirerek, programın sınırlarına hâkim olabilmek ve amaç dâhilinde en iyi verimle kullanabilmek çok önemli.

Sizin gibi global pazarda başarılı isteyen oyun geliştiricilere neler tavsiye edersiniz?
Global pazar her geçen gün büyüyor; büyüdükçe rekabet daha da artıyor. Günümüzde oyunların veya fikirlerin yalnızca eğlenceli olması artık yeterli değil. Projeleri, stratejileri mümkün olduğunca ayrıntılandırmak, her türlü sürprize hazırlanmayı denemek, sektörü ve trendleri çok iyi takip etmek oldukça büyük katkı sağlayacaktır.

Ayrıca oyunların yapım aşamasında ve sonrasında oyuncularla her zaman iletişim içerisinde olmayı, öneri ve geri dönüşleri dikkate almayı öneriyoruz.

Sizler de yaratıcı oyun fikirlerinizi hayata geçirerek tüm platformlarda çalışmasını istiyorsanız Unity ve Visual Studio 2015 kullanarak tüm platformlara mobil oyun geliştirebilirsiniz. Unity ve Visual Studio ile tüm platformlara oyun geliştirmenin en güzel örneğini çıkartıp dünya geneli büyük ses getiren Mobilecraft ekibini tebrik ederiz. Mobilecraft’ın diğer oyunları hakkında bilgi almak için www.mobilecraft.net adresini ziyaret edebilirsiniz.

Ayrıca FlickShoot 2’yi ve Real Basketball’u indirmek için linklerine gidebilirsiniz.

Yazının orjinali için http://blog.microsoft.com.tr/?p=37501 adresini ziyaret edebilirsiniz.
iyi çalışmalar.
Loading